Osma kuća u astrologiji je kuća graničnih tema smrti, preobražaja i novog rađanja. Ljudi sa stelijom ili planetama u osmoj kući vole istraživati i baviti se najtežim, najdubljim, konačnim pitanjima ljudske egzistencije , onim s kojim malo ko hoće da se uhvati u koštac, tražiti istinu i odgovore na sve ono što se nalazi duboko ispod, proučavati najdublje, često i najmračnije ljudske motive, predano, strastveno tražiti krajnju istinu i smisao, istraživati mistične teme onkraj ljudskog iskustva i percepcije. Zato ljude sa jakom osmom često možemo naći u psihologiji, parapsihologiji, filozofiji, astrologiji, bilo kakvoj vrsti istraživačkog rada. nerijetko su najbolji detektivi, inspektori, istraživači starih civilizacija, proučavaoci tajnih društava i zavjera koje stoje iza zvaničnih verzija događaja oni sa jednom ili više planeta u osmoj kući (vidjeli smo to jednom ovdje na primjeru Semira Osmanagica).
Skrivena tajna je ono što neodoljivo privlači ljude sa naglašenom osmom kućom. Oni su često nezadovoljni mainstream, oficijelnim, formalnim objašnjenjima neke pojave i traže istinu izvan ili bolje rečeno ispod toga. Rade to strastveno, krajnje predano, sa velikom energijom, pri tome su u stanju poništiti i svoju ličnost i ostale svakodnevne potrebe koje okupiraju većinu ostalih. monotona , uobičajena svakodnevnica, kao u pjesmi od Plath je neinspirativna , nezadovoljavajuća i neprivlačna.
Sredina , prosječnost, mediokritetizam su ono što oni sa jakom osmom kućom nastoje pošto poto izbjeći, zato ponekad da bi izbjegli to pribjegavaju i tamnijoj strani stvarnosti , pa mogu završiti u organizovanom kriminalu, industriji sexa, iznude, ucjena, ratnog profiterstva i svega onog mračnog i tajnog s one strane zakona.
dok oni sa jakom petom kućom svoj bijeg od osrednjosti traže i nalaze jasno i vidljivo, negdje na etabliranim uzdignutim javnim mjestima, oni sa jakom osmom traže i rade to više izvan pogleda javnosti.
Potraga za smislom onih sa jakom osmom kućom ne sintetiše i ne završava kao kod onih sa naglašenom devetom u nekoj organizovanoj strukturi, učenju, filozofiji, religiji, već oni traže i ono što i nađu zadržavaju na autentičnom vlastitom iskustvu koje uglavnom služi samo da još više produbi potragu. a ako i jesu dio neke šire strukture, oni sa naglašenom osmom ostaju svoji i sami unutar toga. zato su individualnost i određena iskustvena samoća ključne karakteristike tih ljudi.
Traženje dubljih unutrašnjih iskustava i fokus na ono ispod onih sa jakom osmom kućom ne završava neusmjereno, neiznijansirano ili sa mnoštvom blagih nijansi, nesvrhovito , često i obesmišljeno kao kod onih sa jakom 12om kućom… njihova potraga označena je jasnim, jarkim bojama, karakteriše je jasan smisao i cilj, koji je uglavnom samo još jedna tačka potrage. kod osme nema nijansi i stvari između, kod nje ili jest ili nije.
Zato su ljudi sa jakom osmom kućom svoji, autentični, nesmireni , drugima pomalo teški , neshvatljivi , tajnoviti, izraženi pa i mistični. karakteriše ih neka posebna naglašena, osobena energija.
ako je sunce u osmoj kući to dosta određuje ličnost, postoji velika strast i podložnost temama osme kuće u kojima se osoba nalazi, za koje ima energiju i koje živi do kraja. često one nisu primarno zanimanje, ali svakako zauzimaju značajan dio fokusa i života, možda i više nego ono što je primarno zanimanje.
sunce simboliše i oca, a osma je kuća smrti, ako je sunce nebalansirano i ugroženo, često smrt oca predstavlja određenu prekretnicu u životu osobe, a napominjem ovo , zapamtite, kako zbog priče o Sylviji Plath, tako i zbog neke više lične priče ovog astrološkog istraživača .
saturn u osmoj, kao i kod ostalih kuća, daje veliku obavezu i dužnost prema temama osme kuće, krajnja pitanja smisla i ostalog postaju potreba koja se ne smije zanemariti. čvorovi u osmoj na poseban način naglašavaju pitanja osme kuće, mars daje veliku strast i borbenost , merkur prmoišljanje o graničnim temama, venera kod žena određenu posebno naglašenu ženstvenost…
Osma boji svojim bojama i naglašava planetu koja se u njoj nalazi, daje joj možda tu i tamo malo tamnog tena, suočava ostale sa nekim od onih istina koje ne žele čuti , ali daje i svoju snagu, predanost, odlučnost da se podnese najgore i možda odatle preobrazi i dođe do onih ultimativnih istina koje mogu koristiti svima, čak i kad nisu spremni da se suoče sa njima.
Polagano i potanko obrazlaganje, volim ovako😊
Ako bih u nekoliko riječi pokušala sažeti autentičnu dramatiku Sylvie Plath, bilo bi to sljedeće: Mogla je s lakoćom podnijeti neslućene ekstreme, ali nije mogla podnijeti saznanje da nema nikoga oko nje (ili joj je “izlazak” toga nekoga promakao) ko te ekstreme može podnijeti kao ona.
Zato njen doživljaj koncepta smrti ekstremno nadmašuje etablirani (religijski) doživljaj zagrobnog (ponegdje vječnog) života. Koncept smrti ustvari je (više banalni nego što nije) djelić života, vidljiv u ovim stihovima:
“ručak koji je već i prije spremala
ali joj nikad nije uspio,
ručak koji će sama pojesti”.
Nikako da nastavim ovo, kao ni prethodno zapocetu temu o tumacu koja je malo lutala i skretala ali kojoj se planiram svakako vratiti.
svidja mi se kako si to vidjela , banalizovana smrt koja je mozda proizasla kao takva iz nekog vrenja, nekog intenziteta svega ostalog, u kojem su sve stvari jednake, naglasene, pa i ta koja je drugim strogo nejednaka jer je nemaju s cim usporediti. a mozda je i svemu ostalom, pa i njoj kao dijelu toga, oduzet potpuno intenzitet, snaga i volja. bezvoljnoj smrti je nametnuta svoja volja.
volio bih da je to oduzimanje onda zavrsilo nekako drugacije, produktivnije, sire, a ne na kraju opet reducirano, ali sta je tu je, i to je primjer gdje zivot, energije, osobnost mogu odvesti u nekim ekstremnim situacijama, kao produzeci puteva kojima vecina nikad ne ode, a za sto nam je sylvia i sama pruzila tako rijetku priliku da to posmatramo iz prve ruke.